2012. május 20., vasárnap

Game: Rusty Hearts (MMO ; 2011)

Még anno WoW-pótlóként elkezdtem játszani a Perfect Worldös játékokkal, amit Michy ajánlott. A PW annyira nem nyerte el a tetszésemet, de a Forsaken World annál inkább, de miután azt is meguntam, vagyis inkább újat akartam, belebotlottam még sok másik játékba, köztük a Rusty Heartsbe is. Azt hiszem olyan tizennyolcas szintig jutottam el vele, majd ismét leáltam az mmorpg-kel, és töröltem. Nem régen ismét visszaraktam, elértem már a huszonkettedik szintig is, és ismét beleszerelmesedtem. Olyannyira, hogy az hihetetlen.
Először is kezdjük azzal, hogy mint minden mmorpg-nek, itt is van valami alaptörténet. De itt a legtöbb játék általában megáll, hiszen nem az a lényegük, hogy egy filmet vetítsenek, és nem is rpg-vel játszunk. Ezenfelül a Rusty Hearts mégis ezt helyezte a központba. Nem állt meg ott, hogy felállított egy alaptörténetet, meg a főbb karakterek vagy kasztok történetét, hanem ahogy fejlődünk, küldetéseket csinálunk, úgy halad tovább a történet is. Nagyon érdekes és szép grafikája van, az alap egy ilyen animés mmo megteremtése.
Tehát mint történet, négy főszereplőnk van, ezáltal négy ingyen választható karakter. A többit nem régen rakták be, illetve fizetősek, kivéve Leilát, akit ingyen megigényelhetünk, ha már van legalább egy karakterünk az accounton. A négy főhősünk tehát Frantz, a vámpír; Angela, a boszorkány; Tude, akit megharapott egy vérfarkas és Natasha, aki ugyan később került a képbe, de ő is fő választható karakter, aki szintén ugyanazt a célt szolgálja, mint előbbi három szereplőnk. Ő sima ember, azonban a fegyverekhez nagyon ért. A főellenségek (ha jól vettem ki a honlapon leírtakból) Vlad, egy tisztavérű vámpír.
Frantz vámpírrá változtatta szerelmét, aki valamilyen balesetben meghalt, de az eltántorgott valamerre, s most Vlad legyőzése mellett ez is a célja. Ezenkívül nem teljesen vámpír, csak félig, mert amikor megharapták, akkor a felénél leállította a folyamatot, szóval se ember, se vámpír. Semmi. Ez a szerelmi-szál amúgy nagy hangsúlyt kap a történetben, ahogy észrevettem.
Angelának nincsen különösebb tragikus múltja, ő egyszerűen segít, azonban a fő-főszereplőkhöz tartozik. Ügyes boszorkány, illetve van egy kardja (? nem tudom hogyan hívhatnám), amit Graestrának hívnak, és amióta ezt használja vagy összeolvadt vele vagy mi a picsa, azóta vörös a haja, meg szúrós és ilyenek. Nem igazán figyeltem oda, amikor olvastam a biokat.
Tudenak csak az a vérfarkasos cucca van, így a tragikus múltból ő sem kapott.
Ellentétben Natashával, aki egy jó ideig a húgával járkált és intézett el megbízásból embereket, de a húga meghalt, s most ő is Vlad fejét akarja. Hogy hogy a picsába halt meg, és ki keze által, azt nem tom', ugyanis mint említettem, nem igazán fordítottam nagy figyelmet az ilyen apróságokra. Majd ha egyszer lesz időm, akkor normális fordítok. Akit nagyon érdekel a történet, az nyugodtan olvassa el a www.rustyhearts.perfectworld.com oldalon.
A karakterek nagyon jól irányíthatóak, érdekesek. Miközben csináljuk a küldetéseket, a szereplők folyamatosan beszélnek, rengeteg demo bejátszás van, minden egyes piti kis küldetésnek, és nagyobbnak is van története. Ebben a játékban még egy jelentéktelen kutyának is története van, talán még az almáknak is, vagy a szökőkútnak. Oké, most túlzok, de remélem érezhető, hogy ez a játék nagyon a történetekre alapul. Néha olyan hosszú bejátszásokat láthatunk, hogy kb így hátradőlök, és nézem, mintha egy filmet raktam volna be. De érdekes, és ez nagyon is a számlájára írható.
Amit utálok benne, de azt nagyon, az a belépés. Vagy hat év, mire belép, külön ablakok, hülye reklámok, mindenféle felesleges és idióta channelek, szerverek, meg ki tudja még mik. A chat is szerintem nagyon kibogarászhatatlan, vagyis eléggé csúnyácska, meg nem szívesen beszélget ott az ember, a főzéshez fullon külön idegesítő demo van, de hát melyik játék lenne az, amiben nincsenek hibák?
Minden karakternek két választható típusú fegyvere van. Egyikről a másikra nehéz rászokni, ezt tapasztalatból mondom. Egészen húszas szintig magic swordel játszottam Angelával, azonban húsztól úgy döntöttem, hogy átállok, és a másik fajtát kezdtem el használni. Kínszenvedés volt átszokni, de tényleg. Nem is tudom hány napig sínylődtem vele, hány instát vittem végig siralmas teljesítménnyel, mire megtanultam használni. Bwáá.
Az insta-rendszer egyébként tetszetősen kidolgozott. Az egész erre épül, hiszen állandóan oda kell járni, a küldetések szinte 99%-a erről szól. Így egyértelmű, hogy vihetjük egyedül is, de csoportosan is. Azokban folyamatosan darálni kell, a végén pedig a pofádba dobnak valami undorító nagy izét, amit le kell győznöd. Volt olyan boss, aminél szabályosan beszartam, hogy uristen, ez úgy kiküld az ablakon, mintha valami kis szaros lennék.
Ahogy nézegettem youtube-n ilyen videókat, a leginkább megfogós dolog az a grafika. Nem is csodálom, mert animés jellege van, és így az olyan animéseket is vonzza, akik amúgy mmorpg-kel, vagy úgy egyáltalán játékokkal nem játszanak. Ezért a legkapósabb a játékban a fashion cuccok. Megjegyzem, a játék ingyenes, azonban a fashion cuccok nem. És még sok más sem, így a csórók eléggé korlátozva vannak, de legalább játszani tudunk. És kicsit több munkával, de lehetőségünk van ugyanazokat a fashion ruhákat beszerezni, mint ami a gazdagabbaknak van. Mert ugyebár az AH rendszer itt is megtalálható, és előszeretettel tesznek be goldért, azaz a RH fizetőeszközeként használó goldért ilyen cuccokat. Bár nem kis áron, így többet kell gyűjtögetni, de hát ez van. Valamiből ezeknek is meg kell élni.
Meg persze berakosgattak újabb karaktereket, mint Meilin, Roselle és Edgar, akikért már szépen fizetni kell, különben nem kaphatod meg egyiket sem. Különösebb köze nincsen a játékhoz, vagyis a fő történetszálhoz egyiknek sem, ezért kicsit el is rontja az összképet, de amiből csak lehet, abból kisajtolnak még több pénzt. Megjegyzem a fashion ruhák gyönyörűek, és imádom az összeset, legszívesebben minden pénzemet elkúrnám rájuk, de tudom, hogy mint minden PW-s játékot, így ezt is meg fogom unni, utána meg majd siránkozhatnék a pénzemért.
Egyébként ez talán nem teljesen igaz, mert míg a Jade Dynastynál, Forsaken Worldnél és Perfect Worldnél vagy a többi játéknál nincs, ami életben tartsa a gamert, addig a Rusty Hearts történetvezetése miatt többen megmaradhatnak, mint mondjuk a FW-nél, amíg ott unalmassága révén kihullanak az emberek a sorból. Velem legalábbis ez történet. Szerintem ha nem lenne ez a csodálatos történet, akkor már rég a kukában landolt volna az egész.
Összegzésben szerintem mindenképpen érdemes kipróbálni, hiszen érdekes, jó feszültséglevezető, izgalmas, nagyon jó története van, a grafikája szép és nem utolsó sorban INGYENES.
Nincs az az ég, hogy Frantz és Angela nem jönnek össze.
Linkek: hivatalos honlap